معرفی انواع قفل درب ضد سرقت +【بررسی سطح امنیت آن ها】

معرفی انواع قفل درب ضد سرقت +【بررسی سطح امنیت آن ها】

همان‌طور که شاید دیده یا شنیده باشید، افراد با هدف حفظ امنیت جان و مال خود از تجهیزات ایمنی مختلفی همچون درب ضد سرقت برای ساختمان‌ها استفاده می‌کنند؛ البته همین ابتدا بدانید که درب‌های ضد سرقت به‌تنهایی و با قفل‌های معمولی نمی‌توانند ایمنی بالایی داشته باشند. از این رو در سال‌های اخیر مدل‌های متنوعی از قفل و دستگیره دیجیتال با قابلیت‌های مختلف برای درب‌های ضد سرقت و استاندارد توسط برند‌های گوناگونی تولید و روانه بازار شده است. در این بین شاید برای شما هم این سؤالات مطرح شود که بهترین قفل هوشمند درب ضد سرقت کدام است؟ یا این که قیمت قفل الکترونیکی برای درب آپارتمان چقدر است؟ نگران نباشید، گروه قفل و دستگیره هوشمند Alock در خدمت شما می باشد تا به تمامی سؤالاتتان پاسخ دهد، پس تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

قفل هوشمند درب ضد سرقت چیست؟

قفل‌های هوشمند نوعی از قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتالی هستند که برای تأمین امنیت و آرامش بیشتر فضا‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شوند. در حقیقت فناوری پیشرفته این محصولات به گونه‌ای است که موضوع حفظ امنیت را می‌توان تنها یکی از کاربرد‌های اصلی دستگیره هوشمند درب آپارتمان دانست. در بسیاری از دستگیره‌ها و قفل‌های الکترونیکی ویژگی‌هایی همچون قابلیت اتصال به وای‌فای، بلوتوث و تلفن همراه هوشمند، قفل کودک، امکان کنترل از راه دور، قفل اتوماتیک، کنترل رفت و آمد و... نیز تعبیه شده است.
دستگیره و قفل دیجیتال رابط کاربری بسیار ساده و آسانی داشته و بسیاری از مدل‌ها با طراحی زیبا و منحصر به فردشان، فضایی شیک و لاکچری برای ساختمان شما فراهم می‌کنند. با تعریف رمز یکبار مصرف در قفل هوشمند درب ضد سرقت، می‌توانید دسترسی موقتی برای مهمانان، سرایدار، دوستان یا سایر افراد اختصاص دهید. همچنین قابلیت آلارم هشدار این قفل‌ها به شما کمک کرده تا افرادی که به صورت غیرمجاز قصد ورود به خانه یا محل کارتان را داشته‌اند را شناسایی کنید، در واقع با تلاش برای ورود، پیامکی بر روی تلفن همراه شما فرستاده می‌شود.

انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت کدام است؟

در ادامه متن انواع قفل هوشمند را به همراه ویژگی‌های هر کدام برای شما بررسی می‌کنیم:

دستگیره رمزدار:

یکی از متداول‌ترین و ساده‌ترین انواع قفل دیجیتال که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، قفل رمزدار درب ضد سرقت است. توسط دستگیره هوشمند رمزدار به آسانی می‌توانید برای ورود به خانه یا محل کارتان یک گذرواژه چندرقمی انتخاب کنید؛ البته شناسایی و انتخاب رمز این قفل‌ها ممکن است تا حدودی در جزئیات با هم متفاوت باشند. به عنوان مثال می‌توان رمزی بین 4 تا 8 رقم یا 6 تا 12 رقم را وارد کرد.
از طرفی برخی از مدل‌ها از رمز تصادفی یا همان تابع خیالی و رمز یک‌بارمصرف استفاده می‌کنند که این ویژگی‌ها در قیمت دستگیره دیجیتال رمزی تأثیرگذار خواهد بود. با قفل هوشمند درب ضد سرقت از نوع رمزدار، نیازی به کارت یا کلید ندارید؛ اما کار با این نوع دستگیره‌های الکترونیکی برای کودکان و افراد مسن به دلیل فراموش‌کردن رمز عبور کمی دشوار است.

دستگیره کارتی هتلی:

این نوع دستگیره هوشمند درب ضد سرقت که به عنوان دستگیره کارتی هتلی نیز شناخته می‌شود، برای اجازه دسترسی به جای واردکردن کد از یک کارت مغناطیسی استفاده می‌کند. این نوع قفل‌های هوشمند به سیستم RFID مجهز بوده و در بسیاری از هتل‌ها به کار ‌می‌روند.
در برخی از مدل‌های قفل درب کارتی می‌توان بیش از 100 کارت را برای دسترسی مهمانان و کارکنان تعریف کرد. همچنین این امکان وجود داشته تا ساعت و تاریخ ورود و خروج افراد به ساختمان را در این نوع دستگیره‌ها ثبت کرد، از همین رو برای کنترل ورودی ساختمان بسیار کاربرد دارند. در حقیقت قیمت قفل درب کارتی به نوع تکنولوژی و ویژگی‌های منحصر به فردی که در تولید قفل هوشمند درب ضد سرقت کارتی به کار رفته بستگی دارد.

قفل اثر انگشتی:

نصب قفل دیجیتال اثر انگشتی بر روی درب ضد سرقت، می‌تواند امنیت آن را چندین برابر افزایش دهد. دستگیره اثر انگشتی از سیستم بیومتریک برای شناسایی اثر انگشتان کاربران استفاده می‌کند. با کمک این قفل هوشمند و شناسایی اثر انگشت همه اعضای خانواده، دیگر نیازی به کارت، رمز و کلید ندارید.
این قفل‌های هوشمند از امنیت بالایی برخوردارند، چرا که فقط افرادی که اثر انگشتشان ثبت شده، اجازه ورود خواهند داشت. در دستگیره هوشمند درب ضد سرقت اثر انگشتی، اگر چندین بار متوالی برای ورود تلاش کنند یا ضربه‌ای توسط سارق به قفل وارد شود، سیستم آلارم هشدار دستگیره به صدا درآمده و قفل را از کار می‌اندازد. به این نکته توجه داشته باشید که این ویژگی در کنار امکاناتی نظیر سیستم ضد شوک، سیستم حریم، قفل کودک و... در قیمت قفل هوشمند درب ضد سرقت اثر انگشتی تأثیرگذار خواهند بود. 

قفل تشخیص چهره:

دستگیره تشخیص چهره یکی از ایمن‌ترین تجهیزات برای نصب بر روی درب‌های ضد سرقت است که بیشتر در اتاق‌ها و فضا‌هایی که حساسیت امنیتی بسیار زیادی دارند؛ مانند صرافی‌ها، بانک‌ها، ادارات، دیتاسنتر‌ها، بایگانی‌ها و... استفاده می‌شوند. در قفل‌های هوشمند تشخیص چهره، یک سیستم حرفه‌ای به همراه دوربین‌های بسیار پیشرفته برای اسکن و ثبت چهره افراد از زوایای مختلف به کار رفته است.
نحوه کار قفل تشخیص چهره به این گونه است که ابتدا خصوصیات صورت افراد همچون اسکن عنبیه و شبکیه چشم، فاصله بین دو چشم، بینی، لب و دهان توسط سیستم آنالیز شده و با اطلاعات ثبت شده درون قفل هوشمند مطابقت داده می‌شود، در صورت تأیید درب باز خواهد شد؛ البته تمامی این موارد در سریع‌ترین زمان اتفاق می‌افتد.

قیمت قفل هوشمند درب ضد سرقت چقدر است؟

بی‌تردید یکی از عوامل مهمی که در انتخاب دستگیره هوشمند درب آپارتمان تأثیرگذار است، قیمت آن خواهد بود. این نکته را باید مدنظر قرار دهید که این سیستم‌های هوشمند امکانات و ویژگی‌های بسیاری دارند و هر کدام برای کاربرد‌های خاصی استفاده می‌شوند. به همین دلیل میزان انتظار شما از تکنولوژی قفل دیجیتال می‌تواند در برآورد هزینه نهایی کمک‌کننده باشد. به عنوان مثال ممکن است قیمت قفل تشخیص چهره نسبت به قیمت دستگیره اثر انگشتی یا قیمت قفل درب کارتی آپارتمان گران‌تر باشد، چرا که از فناوری پیچیده‌تری برای احراز هویت و باز کردن درب استفاده می‌کند.
در کنار نکات گفته شده می‌توان عواملی مانند نوسانات نرخ ارز، برند تولید‌کننده محصول، کیفیت و کارایی و موارد دیگر را در قیمت قفل هوشمند و دستگیره دیجیتالی مؤثر دانست؛ از این رو برای اطلاع از قیمت دقیق و شرایط فروش دستگیره هوشمند درب ضد سرقت با کارشناسان در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

چگونه بهترین قفل الکترونیکی را برای درب‌های ضد سرقت بخریم؟

اکنون که با انواع قفل‌های هوشمند برای درب‌های ضد سرقت آشنا شدید، بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که قبل از خرید قفل دیجیتال، باید مشخص کنید در چه مکانی قصد نصب این نوع دستگیره‌های هوشمند را دارید. آیا این محصول را برای درب ورودی اصلی آپارتمان که جنبه عمومی دارد، می‌خواهید؟ یا اینکه به عنوان دستگیره هوشمند درب آپارتمان و دستگیره درب اتاق به دنبال خرید قفل درب کارتی هستید؟
در واقع با پاسخ به این سؤالات به راحتی بهترین نوع قفل با ویژگی‌هایی که موردنظرتان است را بخرید. برای انتخاب دقیق و خرید مناسب‌ترین محصول می‌توانید از مشاوره همکاران ما در این مورد بهره‌مند شوید. 

فروش قفل هوشمند درب ضد سرقت و دستگیره دیجیتال با شرایط ویژه و مناسب‌ترین قیمت

همان‌طور که در متن اشاره شد، در سال‌های گذشته افراد بسیاری با هدف تأمین امنیت بیشتر به سمت استفاده از درب‌های ضد سرقت روی آورده‌اند؛ اما اگر این درب‌ها دارای قفل یا دستگیره مناسبی نباشند، تفاوت چندانی با درب‌های معمولی ندارند. به همین دلیل خرید دستگیره هوشمند درب ضد سرقت نیز ضرورت پیدا می‌کند.
در بازار برند‌های بسیاری اقدام به فروش قفل دیجیتال کرده‌اند که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی دارند. از همین رو برای دریافت اطلاعات بیشتر و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد خرید دستگیره هوشمند درب آپارتمان، پیشنهاد می‌شود، با تیم متخصص و باتجربه شرکت alock، عرضه‌کننده انواع دستگیره کارتی هتلی و قفل هوشمند از بهترین برند‌های دنیا مشورت کنید. شما با خرید دستگیره درب اتاق هوشمند و انواع قفل الکترونیکی از این سایت علاوه بر بهره‌مندی از بهترین کیفیت و قیمت، می‌توانید از خدمات نصب و پشتیبانی این شرکت نیز استفاده کنید.

سؤالات متداول

قیمت دستگیره هوشمند درب ضد سرقت چقدر است؟

با توجه به مدل و تکنولوژی‌های به کار رفته در قفل دیجیتالی همچون آلارم هشدار، سیستم ضد شوک، سیستم حریم و... قیمت قفل هوشمند درب ضد سرقت متغیر خواهد بود. از همین رو می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت تماس گرفته و از قیمت دقیق محصولات و شرایط فروش قفل درب کارتی اطلاع پیدا کنید.

از کجا قفل هوشمند درب ضد سرقت بخریم؟

فروشگاه ایلاک، به‌عنوان مرکز و نماینده معتبر فروش دستگیره کارتی هتلی و دستگیره هوشمند درب آپارتمان در ایران شناخته می‌شود. از همین رو شما می‌توانید انواع دستگیره‌ها و قفل‌های دیجیتالی را با بهترین کیفیت و قیمت از این سایت تهیه کنید.

انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت کدام است؟

قفل اثر انگشتی، قفل تشخیص چهره و قفل درب کارتی از انواع متداول قفل‌های ضد سرقت به شمار ‌می‌روند.

ویژگی مهم قفل دیجیتال درب ضد سرقت چیست؟

قفل و دستگیره الکترونیکی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است، همچنین علاوه بر این که از راه دور می‌توان آن را کنترل کرد، امکان اتصال به سایر سیستم‌های هوشمند خانه را دارد.